Masoyein Taikthit Sayadaw

Home Page
Abhidhamma in English
Abhidhamma in Myanmar
Audio in English
Audio in Myanmar
Video in English
Video in Myanmar
eBook in English
eBook in Myanmar
NEWS သတင္း႑

လႈဒါန္းရန္
အႀကံျပဳခ်က္မ်ား
Contact Us
Useful Link
LIVE Webcast
iPhone, iPAD ကိုအသံုးျပဳသူမ်ားသည္ Mp3 မ်ားကို တိုက္ရိုက္ နာယူႏိုင္ပါသည္။ ဗီဒီယိုတရားေတာ္မ်ား အတြက္ App Store တြင္ Oplayer Lite (သို႕မဟုတ္) yxplayer2 Lite ကို Free Download အသုံးျပဳၿပီး ၾကည္႕ရႈႏိုင္ပါသည္။

တျခား Mobile Phone မ်ားအတြက္ Opera Browser ကို အသုံးျပဳႏိုင္ပါသည္။

Android version 2.1တြင္ ျမန္မာလို မျမင္ရပါ။ Android version 2.2 ႏွင့္ ဒီထက္ျမင့္ေသာ Android Version မ်ားပါရွိေသာ Mobile, Tablet မ်ားကို အသုံးျပဳက ျမန္မာလို ျမင္ရ ႏိုင္ပါသည္။

 

Masoyein Taikthit Sayadaw

Bhaddanta  Raja dhamma Bhivamsa

 

မႏၲေလး မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္မ်ား၏ အဓိပတိ မဟာနာယကခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္

ဘဒၵႏ ၱရာဇဓမၼာဘိဝံသ
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ

ေဟာႀကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား


++++++++++++++++++++++++++++
Biography
++++++++++++++++++++++++++++

ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲရာဇဓမၼာဘိဝံသ၏ ဘဝပံုရိပ္


ဆရာေတာ္ကို ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၉၅ ခု ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၃ ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၃ ခု ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔၌ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ငါးေယာက္အနက္ တတိယေျမာက္ သားရတနာ ျဖစ္သည္။ ၁၃၀၈ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလတြင္ သာမေဏအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသည္။

၁၃၁၅ ခုႏွစ္ ပထမဝါဆိုလဆန္း ၅ ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသည္။ ဥပဇၥ်ာယ္မွာ ဆရာေတာ္ ဦးကိတၱိ ျဖစ္သည္။
အင္တိုင္း႐ြာ ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးရဝိႏၵ၊ ဆရာေတာ္ ဦးေကာဝိဒတို႔အထံတြင္ သင္ပုန္းႀကီးမွ စ၍ စတင္ ပညာသင္ခဲ့သည္။

၁၃၁၂ ခုႏွစ္ နယုန္လမွ စ၍ မုံ႐ြာၿမိဳ႕ မဟာေဇာတိကာရာမစာသင္တိုက္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ယင္းတိုက္မွ ပထမငယ္ ပထမလတ္တန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။

၁၃၁၄ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ ေတာင္သမန္တိုက္ ပုသိမ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ပညာသင္ယူခဲ့သည္။

၁၃၁၅ ခုႏွစ္ နတ္ေတာ္လတြင္ မစိုးရိမ္တိုက္ႀကီးသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕၍ ပညာသင္ခဲ့သည္။
မစိုးရိမ္တိုက္ႀကီးမွ ပထမႀကီးတန္း၊ စာသင္တန္း၊ အစိုးရစာခ်တန္း၊ သက်သီဟစာခ်တန္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္သျဖင့္ မစိုးရိမ္တိုက္ႀကီး၌ ေက်ာင္းထိုင္နာယက စာခ်အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
မစိုးရိမ္တိုက္ႀကီး၌ ေျခာက္ႏွစ္တိတိ စာခ်ၿပီး ၁၃၂၉ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလ၌ စိန္ပန္း မစိုးရိမ္တိုက္သစ္သို႔ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အမိန္႔အရ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထိုင္၍ စာခ်ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္က မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ တစ္တိုက္လံုး စာသင္သား သံဃာ ၆၃-ပါးမွ်သာ ရွိသည္။
သံဃာဦးေရ တျဖည္းျဖည္း တိုးပြားလာရာ ၁၃၅၀ ခုႏွစ္၌ သံဃာ တစ္ေထာင္ေက်ာ္အထိ တိုးတက္လာသည္။
ယခုအခ်ိန္၌မူ ႏွစ္စဥ္ သံဃာ ၂၅၀၀-၃၀၀၀ ခန္႔အထိ တိုးတက္လာသည္။

စိန္ပန္း မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၌ သံဃာမ်ားလြန္းသျဖင့္ ျပည္ႀကီးတံခြန္ၿမိဳ႕နယ္၌ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ တစ္တိုက္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ျပည္ႀကီးတံခြန္ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၌ သံဃာ ၃၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ ေနထိုင္ သီတင္းသံုးလ်က္ ရွိသည္။

ယင္းတိုက္သစ္၌လည္း စာသင္သား သံဃာမ်ား တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာၿပီး၊ ေသာက္သံုးေရ အဆင္မေျပလွေသာေၾကာင့္ ေဒးဝန္းၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေပစိဘုရားအေနာက္ဖက္၌ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ အမွတ္(၃)ကို တည္ေထာင္ေပးခဲ့သည္။
ယင္းတိုက္၌ စာသင္သား သံဃာ ၁၀၀ ေက်ာ္ သီတင္းသံုး ေနထိုင္လ်က္ ရွိသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ျပည္ႀကီးတံခြန္ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၌ ေန႔စဥ္ ကိုယ္တိုင္ စာေပပို႔ခ် သာသနာျပဳလ်က္ ရွိသည္။
 

 

 

+++++++++++++++++++++++

ၾသဝါဒ ကထာ

+++++++++++++++++++++++ 

 

စံျပေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ..

 

မိမိကိုယ္တိုင္မွန္ကန္တည့္မတ္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာေလွ်ာက္လွမ္းျပီး ေနာက္လိုက္ငယ္သားမ်ားကိုလည္း မွန္ကန္ တည့္မတ္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေအာင္ တင္ေပးနိဳင္သူကိုသာ စံျပေခါင္းေဆာင္လို႕ဆိုရပါတယ္။ ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ဂေဝသီဆိုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးတစ္ေယာက္က ငါဟာေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေနာက္လိုက္ငယ္သားေတြထက္ သာလြန္ေသာ ဂုဏ္ထူးတစ္ခု ရွိသင့္တယ္လို႕စဥ္းစားမိဘူးပါသတဲ့ ။ အခုေခတ္ သာသနာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ား နိဳင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနနဲ႔ ဂေဝသီလို စဥ္းစားမိဖူးၾကပါရဲ့လား။ ေခါင္းေဆာင္တိုင္းဟာ သေဘာထားၾကီးဖို႕လည္း အင္မတန္လိုအပ္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ျပီး သေဘာထားေသးသိမ္ရင္ မၾကီးပြားနိဳင္ပါဘူး။ သေဘာထားၾကီးျပီး မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းနိဳင္တဲ့ စံျပေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။ ။

မဟာနာယက ဆရာေတာ္
ဘဒၵႏၱရာဇဓမၼာဘိဝံသ
အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ

 

 

 

 

++++++++++++++++++++++++++++

MP3 တရားေတာ္

++++++++++++++++++++++++++++

 

************************************

Buddha Dhamma Mandala Society

567A Balestier Road Singapore 329884

၌ ၂၃-၅-၂၀၀၄ ေန႕တြင္ ေဟာႀကားေတာ္မူေသာ
မိဘကို ေက်းဇူးဆပ္ၾကရမည္ တရားေတာ္

 

 

++++++++++++++++++++++++++++

video တရားေတာ္

++++++++++++++++++++++++++++

 

ဓာတုေပါသက သုတၱန္

 

http://dhammadownload.com/Video-Library/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa-DarTuPawThaHtaThoutTan.wmv

 

 

၂၀-၇-၂၀၁၀ ရ႒ပါလသံေဝဂသုတ္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး တရားေတာ္

 

http://dhammadownload.com/Video-Library/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa-20-7-2010.wmv

 

 

၆-၁၀-၂၀၀၈ အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲ

 

http://dhammadownload.com/Video-Library/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa-6-10-2008.wmv

 

 

၁၅-၁၂-၂၀၀၉ မေၾကာက္တရား - တရားေတာ္

 

http://dhammadownload.com/Video-Library/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa/MaSoeYeinSayadaw-Bhaddanta-Raja-Dhamma-Bhivamsa-15-12-2009.wmv

 

 

++++++++++++++++++++++++++++
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ အေမရိက ဓမၼခရီး ( ကာလီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ အဇူဇာေက်ာင္း တရားပြဲ) ( ၁၈-၆-၁၁)
++++++++++++++++++++++++++++


သံေဝဂၾသဝါဒကထာ (video)
 
 http://dhammadownload.com/MP3Library/MasoyeinTaikthit-Sayadaw-Bhaddanta-YarzadhamarBhivamsa/MasoyeinTaikthitSayadaw-19June2011-1003AM-at-lokachantha-california-USA.wmv
 
 
နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၌ သံေဝဂၾသဝါဒကထာ ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္ရာ အရွင္ရ႒ပါလႏွင့္ ေကာရဗ်မင္းႀကီးတို႔၏ အေမးအေျဖကို ေကာက္ႏုတ္ကာ လကၤာမ်ားျဖင့္ ေဟာၾကားၿပီး၊ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္က ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဖြဲ႕ဆို ေရးစပ္ခဲ့ေသာ “သင္ေသသြားေသာ္” ကဗ်ာကိုလည္း မွတ္သားဖြယ္ ထည့္သြင္း ေဟာၾကားသြား၏။

သံေဝဂၾသဝါဒကထာ လကၤာမ်ား

ဆိုးပင္ပ်ိဳးက၊ ဆိုးက်ိဳးရ၊ ေလာကဓမၼတာ။
ပူ႐ုပ္ျဖစ္လာ၊ ေအး႐ုပ္မွာ၊ ေသခ်ာ ပ်က္ေပသည္။
ေအး႐ုပ္ျဖစ္လာ၊ ပူ႐ုပ္မွာ၊ ေသခ်ာ ပ်က္ေပသည္။
မီးေတာက္ေသရာ၊ မီးေရာင္ဝါ၊ မကြာ ပ်က္စီး၏။
ထို႔တူမျခား၊ ႐ုပ္ပ်က္ျငား၊ ဓာတ္သား နာမ္ပ်က္၏။
‘ဇရာ’‘ဗ်ာဓိ’၊ ‘ေဘာ’‘ဉာတိ’၊ ပါရိဇုည ေလး။ (ပါရိဇုည = ပ်က္စီးျခင္း)
ႏုနယ္႐ုပ္ဆင္း၊ ပ်ိဳမ်စ္ျခင္းကား၊ အိုျခင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်။
ခႏၶကိုယ္ဆိုး၊ ဤ႐ုပ္မ်ိဳးကား၊ တိုး၍ မပ်ိဳ၊ အိုသာ အိုခဲ့။
ေရာဂါကင္းရွင္း၊ က်န္းမာျခင္းကား၊ နာျခင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ဝိညာဥ္တင္းလင္း၊ သက္ရွင္ျခင္းကား၊ ေသမင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ပုခက္ႏွင့္ေပ၊ ေဝးေလေလ၊ နီးေလ သခ်ႋဳင္းေပတကား။

သင္ေသသြားေသာ္

ေၾသာ္ ... လူ႕ျပည္ေလာက၊ လူ႔ဘဝကား
အိုရ နာရ၊ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည့္။

သို႔တၿပီးကား
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ
သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မ်ိဳးသား၊ စာစကားလည္း
ႀကီးပြားတက္ျမင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ဦးခ်၍
အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။

ေဇာ္ဂ်ီ
(အိုးေဝမဂၢဇင္း၊ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၁၊ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၃၅)
Posted by LokaChantha
 
****************************************
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁-ရက္

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဖေလာ္ရီဒါေထရ၀ါဒဓမၼအသင္းတည္ေထာင္ျခင္းႏွင့္

သီတဂူသံဃ၀ိဟာရ ေက်ာင္းလႊတ္ပူေဇာ္ပြဲ ၌

မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ မိန္႕ၾကားေတာ္မူေသာ

အၾကြားမလြဲနဲ႕

ၾသ၀ါဒကထာ

ဘုရားရွင္က တိုင္းျပည္တိုးတက္ဘို႕အတြက္ အသင္းအဖြဲ႕ေတြတိုးတက္ဘို႕အတြက္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို မွီျငမ္းျပဳၿပီးေတာ့ မဃေဒ၀လကၤာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက “မင္းႏွင့္ျပည္သူ ရွင္လူဒကာ ပြင့္လင္းသာလွ်က္၊ ေမတၱာမပ်က္၊ ေစာင့္ေရွာက္ဖက္မွ၊ တိုးတက္ႀကီးပြား၊ ခ်မ္းသာမ်ားလိမ့္”တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ အစိုးရပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႕ ျပည္သူဆိုတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစား အဲဒီႏွစ္ဦး ေမတၱာမပ်က္မွ ႀကီးပြားတိုးတက္တယ္တဲ့။ ဘာသာေရးမွာလည္း “ရွင္လူဒကာ ပြင့္လင္းသာလွ်က္”တဲ့ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ေတြ၊ လူဒကာ ဒကာမေတြဟာ “ေမတၱာမပ်က္၊ ေစာင့္ေရွာက္ဖက္မွ၊ တိုးတက္ႀကီးပြား၊ ခ်မ္းသာမ်ားလိမ့္” လို႕ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မဃေဒ၀လကၤာမွာ ဆုံးမထားတယ္။

ဒီလကၤာအဆုံးအမအတိုင္းပဲ ဒကာ ဒကာမနဲ႕ သီတင္းသုံးမယ့္ဘုန္းႀကီးမ်ား ေမတၱာမပ်က္ဘဲနဲ႕ သာသနာ ျပဳသြားၾကဘို႕ အေရးႀကီးတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႕ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ကမၻာအရပ္ရပ္ ေနရာအရပ္ရပ္မွာ ေနၾကတာရွိတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာေတြက မတည့္တာမ်ားတယ္။ အဲဒါ အေတာ္စိတ္ပ်က္စရာေကာင္း တယ္။ တစ္ႏိုင္ငံမွာ တစ္ေယာက္တည္းရွိရင္ေတာ့ တည့္မွာေပါ့။ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ရွိရင္ မတည့္ေတာ့ဘူး။ ေနာင္ဆိုရင္ တစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ ကိုယ့္အရိပ္နဲ႕ကိုယ္ ရန္ျဖစ္ၾကမလားမသိဘူး။ ျမန္မာေတြမွာ အဲဒီအက်င့္ ေလးေတြရွိေနတယ္။ အဲဒါကို ေဖ်ာက္ဘို႕လိုတယ္။

ဘယ္ႏိုင္ငံေရာက္ေရာက္ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕ေလးေတြ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္ တာေလးေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ မညီမညြတ္ျဖစ္ေနတာကမ်ားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြေရာ ဒကာ ဒကာမေတြေရာကို မဃေဒ၀ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္ၿပီးဆုံးမထားတယ္။ “သူ၏ဆရာ၊ ငါ့ဆရာဟု၊ တဏွာေရာ ယွက္၊ မာနတက္၍၊ သူ႕ဘက္ငါ့ဘက္၊ တီးလွ်က္ေဆာ္ရိုက္၊ ႏြားကိုတိုက္သို႕၊ အမိုက္ပြဲခံ၊ ပါပကံျဖင့္၊ အုန္းညံ ၀ိုင္းညာ၊ ျပဳၾကရာ၀ယ္၊ ဆရာၾကက္ဖ်င္း၊ ပညာကင္းသို႕၊ အတင္းေစာင္၍၊ ႏြားႏွယ္ေ၀ွ႕၏” တဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး က သာသနာမွာ ဒကာဒကာမ နဲ႕ ဘုန္းႀကီးေတြ ျဖစ္တတ္တဲ့ဟာကို ေရးသားၿပီးေတာ့ ဆုံးမသြားတာ။ သူ႕ဆရာ ငါ့ဆရာဆိုၿပီးေတာ့ ဒကာဒကာမေတြက ေျမွာက္ေပးတာနဲ႕ ဘုန္းႀကီးေတြ ရန္ျဖစ္ၾကတာေပါ့။ အဓိက ဒါပါပဲ။ ဒီေတာ့ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကလည္း ဒကာဒကာမေတြ ေျမွာက္ေပးတိုင္း ရန္မျဖစ္ဘို႕လိုတယ္။ ေအး ဒကာဒကာမေတြကလည္း သံဃာေတာ္ေတြ ရန္ျဖစ္ေအာင္မေျမွာက္ၾကဘို႕လိုတယ္။ ဒကာဒကာမေတြက လည္းေျမွာက္ေပးပုံရပါတယ္ အေမရိကန္မွာ ေရာက္ခဲ့တဲ့ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒါေလးေတြေတြ႕ေနရတယ္။ အခ်င္းခ်င္း ညီညီညြတ္ညြတ္ေနမွသာ တိုးတက္တယ္။ မညီညြတ္ဘူးဆိုလို႕ရွိရင္ ဘယ္နည္းနဲ႕မွမတိုးတက္ဘူး။

ၿပီးေတာ့ မင္းတို႕ ဒီအေမရိကန္တို႕ အဂၤလန္တို႕ တိုင္းျပည္အသီးသီးမွာေရာက္ေနတဲ့ ဒကာဒကာမေတြ အၾကြားလြဲေနတာရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုရင္ “တပည့္ေတာ္တို႕သားေလးက၊ သမီးေလးက ဗမာစကားေတာင္ မေျပာတတ္ဘူးဘုရာ့၊ အဂၤလိပ္လိုပဲေျပာတယ္” လို႕ဆိုၿပီး အၾကြားလြဲေနတာေလးေတြရွိတယ္။ ဗမာမိဘႏွစ္ပါး က ေမြးဖြားတဲ့ကေလးဟာ ဗမာစကားေတာ့ေျပာတတ္ဘို႕ေကာင္းတာေပါ့။ အဲဒါကို တလြဲဆံပင္ေကာင္းၿပီးေတာ့ ၾကြားၾကတာေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြလဲပဲ ဆင္ျခင္ဘို႕ေကာင္းတယ္။ ကိုယ့္သားသမီးကို ကိုယ့္ဘာသာစကား သင္ၾကားေပးဘို႕ေကာင္းတယ္၊ ဘာသႏၱရဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားမ်ား တတ္ကၽြမ္းတယ္ ေျပာတတ္တယ္ ဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့။ ဘာလို႕ဆို ဒို႕ကုလသမဂၢအတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ ဦးသန္႕ကို အတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ေျမွာက္မယ္ လို႕ဆိုတုန္းက တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြက ကန္႕ကြက္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဦးသန္႕က အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာတတ္ တယ္၊ က်န္တဲ့ ျပင္သစ္တို႕ ရရွားတို႕ တရုတ္တို႕ စတဲ့ကုလသမဂၢ ရုံးသုံးဘာသာေတြဆိုၾကပါေတာ့ အဲဒါေတြကို သူကမေျပာတတ္ဘူးတဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ ကန္႕ကြက္ၾကတာ။ ဒီေတာ့ ဘာသာစကားဆိုတာ မ်ားမ်ားေျပာဆိုႏိုင္ ေလ ေကာင္းေလပဲ။ ကိုယ့္သားသမီးေတြကိုေတာ့ ျမန္မာမိဘရဲ႕သားသမီးပီပီ ျမန္မာစကားတတ္ေအာင္ေတာ့ သင္ေပးၾကပါ။ မဟုတ္တာကို တလြဲဆံပင္ေကာင္းၿပီး မၾကြားခ်င္ၾကနဲ႕။

အခုလို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဘာေတြရွိလာေတာ့ ဒီကေလးငယ္ေတြကို ဘာသာေရးသင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးၿပီးေတာ့ ဘာသာေရးေလးပါ သင္ေပးရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေကာင္းတယ္။ ဘာသာစကားနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္းနည္းေျပာဦးမယ္၊ ဟိုတုန္းက ပါေမာကၡဦးေက်ာ္ရင္ဆိုတာရွိတယ္၊ ရခိုင္လူမ်ဳိး။ သူ ရွရားမွာသြားၿပီးေတာ့ ၀န္ထမ္းလုပ္တယ္၊ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ ပါေမာကၡလုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ပါေမာကၡအခ်င္းခ်င္းေမးၾကတယ္ “ခင္ဗ်ားတို႕ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူမ်ဳိးေတြ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးေလာက္ရွိတုန္း”ဆိုေတာ့ “ရွမ္းရွိတယ္၊ ကခ်င္ရွိတယ္၊ ကရင္ ရွိတယ္” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ေျပာတယ္။ ဒါျဖင့္ သူတို႕စကားေတြက တစ္မ်ဳိးစီ ကြဲျပားၾကတာလား ဆိုေတာ့ ဟုတ္ တယ္ ရွမ္းက ရွမ္းစကား၊ ကရင္က ကရင္စကား စသျဖင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲၾကတာေပါ့ဆိုတဲ့အခါ။ ခင္ဗ်ားေကာ ဘာသာဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးေလာက္ေျပာႏို္င္တုန္းဆိုေတာ့ “ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာစကားကလြဲၿပီး က်န္တဲ့ဘာသာစကား ေတြဘာမွ မေျပာတတ္ပါဘူးဗ်ာ”လို႕ ေျဖလိုက္ရတယ္တဲ့။ အဲဒါကို ဦးေက်ာ္ရင္က “ငါေတာ့ အရွက္ကြဲခဲ့ၿပီေဟ့” လို႕ေခါင္းစည္းတပ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ ေအးအဲသလို အရွက္မကြဲေအာင္ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသား ဘာသာေတြလည္းတတ္ထားရင္ ေကာင္းတာေပါ့။

အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြ ျမန္မာက အဂၤလိပ္စကားမေျပာတတ္တာ ရွက္စရာမဟုတ္ ဘူး။ ကိုယ့္စကား ကုိယ္မေျပာတတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အလြန္ရွက္စရာေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ေပးၾကပါ၊ ဘာသႏၱရဆိုတာ မ်ားစြာတတ္ေလ ေကာင္းေလပါပဲ။

မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ဆုံးမၾသ၀ါဒအတိုင္း အခ်င္းခ်င္းညီညီညြတ္ညြတ္ ေမတၱာနဲ႕ေနထိုင္ သြားၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီအသင္းႀကီးတိုးတက္မယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ပဲ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး သေဘာထားကြဲလြဲၿပီးေတာ့ အခ်င္းခ်င္းရန္ျဖစ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီအသင္းဘယ္နည္းနဲ႕မွ တိုးတက္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နာနာ ဟိ ေနာ ဘေႏၱ ကာယာ ဧကံ ပန စိတၱံ မေည” တပည့္ေတာ္တို႕ အသင္းသူအသင္းသားနဲ႕ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးေတြက ခႏၶာကိုယ္သာ ကြဲတာဘုရား စိတ္က တစ္စိတ္တည္းလို႕ သေဘာထားၿပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ၾက ပါလို႕ တိုက္တြန္းရင္း ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ၾသ၀ါဒစကားကို နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။

သာဓု သာဓု သာဓု
 
**********************************************
 
မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးရာဇဓမၼက ျပည္တြင္းျပည္ပျမန္မာတို႔ ညီညြတ္ဖို႔ ေဟာၾကား
မိုးမခ၊ ဇြန္ ၃၀၊ ၂၀၁၁
မႏၱေလးၿမိဳ႕ မစုိးရိမ္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး ၃ တုိက္တုိ႔၏ အဓိပတိႏွင့္ မဟာနာယကခ်ဳပ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၴရာဇဓမၼာဘိဝံသဟာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသုိ႔ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ဓမၼဒူတခရီး ႂကြေရာက္ေတာ္မူလာပါတယ္။ ယခင္ ရက္သတၱပတ္မွာ ဆန္ဖရန္ေဘးဧရိယာသို႔ ၾကြေရာက္လာခိုက္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ဖူးေတြ႔ရစဥ္မွာ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေဟာေျပာခ်က္အခ်ဳိ႔ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း သံဃာေတာ္တပါးျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ခဲ့စဥ္က စစ္အစုိးရက ဖမ္းဆီးျပီး အက်ဥ္းခ်ထားခဲ့လို႔ ေထာင္တြင္းမွာ ၁ ႏွစ္ ေက်ာ္ သီတင္းသုံးခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔အတူ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရသူကေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ျပီျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ျပည္ရွိ သာသနေမာဠိအဖြဲ႔ နာယကအျဖစ္ ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့သူ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးတပါးျဖစ္တဲ့ ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ၾကီး ၂ပါးကို မႏၱေလးေထာင္ထဲမွာ အဓမၼလူ၀တ္လဲျပီး ခ်ဴပ္ေႏွာင္ဖမ္းဆီးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲသည္အက်ဥ္းေထာင္က တႏွစ္နဲ႔ ၇ လအၾကာ မွာ အစုိးရက ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ခ်ိန္မွာ ေထာင္အ၀တ္အစားနဲ႔ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြဟာ ေထာင္အနီးက လဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ဒကာေတာ္၊ ဒကာမမ်ား လာေရာက္ဆက္ကပ္တဲ့ သကၤန္းကို ခ်က္ျခင္း ၀တ္ရုံျပီး သူတို႔ရဲ့ မစုိးရိမ္စာသင္တိုက္ေတြဆီ ျပန္လည္ ၾကြခ်ီသြားခဲ့ၾကတယ္။ တပည့္သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္ေကာင္း ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက ၀မ္းသာအားရ တညီတညြတ္တည္း ၾကိဳဆုိခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္းကို ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသက မိုးမခကုိ မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။
၂၀၀၁ ခုႏွစ္က ပထမအၾကိမ္ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး ယခု ဒုတိယအၾကိမ္ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက ျမန္မာျပည္ၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာၾကီးပြားဖို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္သားေတြအားလုံး ညီညြတ္ၾကဖို႔ကို အထူးအားစိုက္ လွည့္လည္ ေဟာေျပာလွ်က္ရွိေနပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီး ေဟာေျပာခ်က္အခ်ဴိ႔နဲ႔ ေျဖၾကားခ်က္အခ်ဳိ႔ကို ျပန္လည္ ေကာက္ႏုတ္ရသည္ ရွိေသာ္ …

“ကုသိုလ္ ပညာ ကိုယ္က်န္းမာႏွင့္ ဥစၥာတန္ဖိုး တမ်ဴိးမ်ဴိးမွ မတိုးမတက္ ထုိေန႔တြက္ သက္သက္၀မ္းနည္းဖြယ္ … ” တဲ့။ မွတ္ထားၾက၊ ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ က်န္းမာေရး ဒါမွမဟုတ္ စီးပြားေရး တခုခုမွ ဒီေန႔မွာ တိုးတက္မႈမရွိဘဲ၊ အခ်ိန္ကုန္သြားတယ္ ဆိုရင္ လူ႔ဘ၀မွာ သိပ္ကို ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းတယ္ လို႔ ေျပာတာ ျဖစ္ပတယ္။ တမ်ဳိးမ်ဴိးေတာ့ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တဲ့။ …”
” ေနာက္ျပီးေတာ့ ဘုရားက ဒီဃနိကယ္မွာ သီလကို ၃ မ်ဴိး ခြဲေဟာထားတယ္။ အဲသည္ သီလေတြထဲမွာ စူဠသီလဆိုတဲ့ အနိမ့္ဆုံးသီလကို ေဟာထားတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ သေဘာထားကြဲလြဲတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို သေဘာထားညီညြတ္သြားေအာင္ ေစ့စပ္ေပးရမယ္ လို႔ ဆိုထားတယ္။ ဒါဟာ သီလတမ်ဴဳိးျဖစ္တယ္။
မင္းတို႔ အခုေလာကမွာက တဦးနဲ႔ တဦး သေဘာထားကြဲလြဲေနၾကတယ္ ဆိုရင္ ပုိျပီး ကြဲလြဲၾကေအာင္ ၀င္ျပီး ေျမွာက္ေပးေနၾကတာမ်ဴိး ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ရန္ျဖစ္သည္ထက္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတာေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။ ဘုရားကေတာ့ သေဘာထားကြဲေနရင္ သေဘာထားညီညြတ္သြားေအာင္ ေစ့စပ္ေပးၾကပါတဲ့။ ဒါဟာ သီလပဲ။ စူဠသီလ ေခၚတယ္။
ေနာက္ျပီၤးတခုကေတာ့ နဂိုမူလကတည္းက ညီညြတ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကိုေတာ့ ပိုျပီး ညီညြတ္ေအာင္လို႔ အားဆင့္ေပးၾကပါတဲ့။ အဲသည္လို အားဆင့္ေပးပါ။ ဥပမာ အစၥေရးလူမ်ဳိးေတြကို ၾကည့္ရင္ သူတို႔အမ်ဴိးအေဆြေတြကို တစုတစည္းတည္း ရွိေနေအာင္ အခ်င္းခ်င္း ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ၾကတာကို ၾကည့္။
ဒါကို အသိဉာဏ္ရွိတယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ငါတို႔ ျမန္မာေတြက အသိဉာဏ္ အားနည္းၾကတယ္ကြ။ ဒါေၾကာင့္ မညီညြတ္တာကို ေတြ႔ရင္ ညီညြတ္ေအာင္ ေစ့စပ္ေပးၾကပါ။ ညီညြတ္ေနတာကို ေတြ႔ရင္လည္း ပိုျပီး ညီညြတ္လာေအာင္ အားေတြဆင့္ေပးၾကပါ။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာျပထားတဲ့ စူဠသီလ ျဖစ္ပါတယ္။
စူဠသီလထဲမွာပါတဲ့ သိကၡာပုဒ္ ၂ ပုဒ္ ျဖစ္တယ္ေနာ္။ စူဠသီလထဲမွာတင္ကို သိကၡာပုဒ္ ၂၆ ပုဒ္ ရွိတယ္။ သာမန္လူေတြနဲ႔ ဆိုင္ရာ ဒီ ၂ ခု က အဆိုင္ဆုံးပဲ။ ဘိႏၵာနံ သံဃာနံ – ကြဲျပားေနၾကရင္ ေစ့စပ္ေပး။ ပရိတာနံ အႏုပေဟတာ – ညီညြတ္ေနရင္ ပိုျပီး အားဆင့္ေပး။ ဒါေတြ မင္းတို႔ အမ်ားၾကီး လုပ္ဖို႔လိုတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာတခုက သင္တို႔ေတြက ဘယ္လိုလူမ်ဴဳိးေတြ ျဖစ္ခ်င္ၾကသလဲ။ ဘယ္လိုဆုေတာင္းေတြ ေတာင္းၾကသလဲ။ ေလာကီဆန္းက်န္းထဲမွာ ဆန္းက်န္းဆရာက စာအုပ္ေနာက္ဆုံးမွာ ဆုေတာင္းထားတယ္။ ဘာေတာင္းထားသလဲ ဆိုေတာ့ – ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းေသာ ဘ၀မွာ သူတပါးရဲ့ အက်ဴိးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာသူ ျဖစ္ရပါလို၏ … တဲ့။ ဒါက ပရဟိတအလုပ္ေပါ့။ သည္လို ပရဟိတအလုပ္ကို ရႊင္ရႊ႔င္ျပျပနဲ႔ ေဆာင္ရြက္လုိပါ၏ လို႔ ဆုေတာင္းတာ။ ဒါဟာ အင္မတန္ လိုက္နာဖို႔ ေကာင္းတယ္။
မညီညြတ္သူေတြကိုလည္း ေစ့စပ္ေပး၊ ညီညြတ္ေနရင္လည္း ပိုအားေပး၊ ဒီလိုမ်ဴိး အားထုတ္ၾကမွသာ ဇာတိျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေကာင္းမြန္ တိုးတက္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီအတုိုင္း ရန္ျဖစ္ေနလို႔ကေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ ေသခ်ာတယ္။ အခု ငါတို႔ဆီမွာ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ကခ်င္ ကခ်င္ခ်င္းလည္း ရန္ျဖစ္တယ္၊ ရွမ္း အခ်င္းခ်င္းလည္း ရန္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ ျမန္မာခ်င္းလည္း ရန္ျဖစ္တယ္။ ျပီးေတာ့ ျမန္မာနဲ႔ ရွမ္း၊ ကခ်င္နဲ႔ ျမန္မာနဲ႔လည္း ရန္ျဖစ္ ဒါမ်ဴိးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကြန္ျမဴနစ္လုပ္တဲ့သူေတြလည္း ကြဲၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အလံနီ၊ အလံျဖဴေတြ ကြဲၾကတယ္ မဟုတ္လား။ သခင္သန္းထြန္းတို႔နဲ႔ သခင္စိုးတို႔နဲ႔ ကြဲၾကတယ္ မဟုတ္လား။ သခင္စုိးၾကီးက ေနာက္ဆုံးမွာ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ေတာ့ သံေ၀ဂရလာတယ္ ဆိုတယ္။ အဲသည္မွာ သခင္စိုးၾကီး ေရးခဲ့တဲ့ စာ ၂ ေၾကာင္း ရွိတယ္။ သူ႔ဟာ အေတာ္ေကာင္းတယ္။
နံပါတ္ ၁ က ေနရာတကာ ေဒါသျဖင့္ အၾကမ္းဖက္မႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ တဲ့ …
နံပါတ္ ၂ က ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ နံမည္သုံးျပီး သူမွားခဲ့တဲ့ အမွားေတြ ထပ္မမွားၾကပါနဲ႔။ တဲ့။
ဒါကို ျပန္ေရးတာက ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ကြ။ သူေရးတဲ့ Uprising in Burma ထဲမွာ ပါတယ္။ မင္းတို႔ မၾကားဖူးဘူးလား။ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ၾကပါကြ။ တေန႔ ၁၅ မိနစ္ေတာ့ ဖတ္ၾကပါ။
သခင္စိုးၾကီးက သူမကြယ္လြန္မီမွာ မ်ဴိးဆက္သစ္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို မွာခဲ့ပါရေစတဲ့။
နံပါတ္ ၁ က ေနရာတကာ ေဒါသျဖင့္ အၾကမ္းဖက္မႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ တဲ့ …
နံပါတ္ ၂ က ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ နံမည္သုံးျပီး သူမွားခဲ့တဲ့ အမွားေတြ ထပ္မမွားၾကပါနဲ႔။ တဲ့။
အဲဒါ သခင္စိုးၾကီးက ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အဲသည္လို သံေ၀ဂသာ ရခဲ့မယ္ ဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းမွာကြ။ သခင္သန္းထြန္းလည္း သည္လိုျဖစ္ရင္ ေကာင္းမွာေပါ့ကြာ။ ေမာင္သိန္းေဖတို႔၊ သခင္ႏု တို႔ကအစ အားလုံးက အာဏာလိုခ်င္ၾကတာကိုး။ ဦးေန၀င္းလည္း ပါတာေပါ့ကြာ။ သူကေတာ့ အဆုိးဆုံးေပါ့။ အဲသည္တုန္းက မညီညြတ္ခဲ့ဘူး။ မာနေတြကလည္း ၾကီးၾကတာကိုး။
အဲသည္တုန္းက ပ်ဥ္းမနားညီလာခံမွာ လူေတြ အမ်ားၾကီး တက္လာၾကတယ္ဆိုျပီးေတာ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အေတာ္ဟုတ္ျပီ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္က မတက္မေနရ တက္ခိုင္းလုိ႔ တက္ၾကရတာကို သူတို႔က မသိၾကဘူး။ အေတာ္ခက္တဲ့ ေကာင္ေတြပဲ။ ငါကေတာ့ ဘယ္သူမွ အထင္မၾကီးဘူး။
စာနယ္ဇင္းသမားေတြ လုပ္ပုံေတြကိုလည္း ေျပာရဦးမယ္။ ငါတို႔မစုိးရိမ္တိုက္ေတြကို စစ္တပ္က ၀င္ျပီး ရွာတဲ့အေၾကာင္းေတြလည္း ငါတို႔ မစုိးရိမ္ရာျပည့္စာအုပ္ထဲမွာ အျဖစ္အပ်က္အတိုင္း အမွန္အတိုင္း ငါကိုယ္တိုင္ ေရးထားတယ္။ အဲသည္တုန္းက သတင္းစာေတြထဲမွာ ဘယ္လို ေခါင္းစီးၾကီးန႔ဲ ေရးသလဲဆိုေတာ့ တင္း၀င္အုိးၾကီး ၆၀ နဲ႔ က်ည္ဆံမ်ား မိျခင္းလို႔ ေရးထားတယ္။ တင္း၀င္အုိးၾကီး ၆၀ ဆိုတာ မွန္တယ္။ ဒန္အုိးစက္က သူတို႔ဂိုေဒါင္ေတြ ျပင္ေနလို႔ ေက်ာင္းမွာ သူတို႔တင္း၀င္အိုးၾကီးေတြ လာထားထားေတာ့ အဲသည္ တင္း၀င္အုိးၾကီးေတြကို သူတို႔မိတယ္ေပါ့ကြာ။ ျပီးေတာ့ က်ည္ဆံေတြမိတယ္ဆိုတာ က်ည္ဆံ အေဆြးအပ်က္ကေလး ၄၊ ၅ ေတာင့္ေလာက္ကို သတင္းေပးေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ လက္ေထာက္ခ်ျပီး ၾကိဳျမွပ္ထားတာကို ေဖာျ္ပီး မိတယ္ ေျပာတာ။ ဒါေပမယ့္ သတင္းေခါင္းစဥ္ၾကီးမွာက တင္းအိုအုိးၾကီး ၆၀ နဲ႔ က်ည္ဆံမ်ား မိတယ္လိ္ု႔ ေရးထားေတာ့ တင္း၀င္အိုးအျပည့္နဲ႔ က်ည္ဆံေတြမိတယ္မိတယ္လို႔ သာမန္စာဖတ္သူေတြက အထင္ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။
ဒါကုိ ငါတို႔က ေထာက္ျပေတာ့ သူတို႔က ျပင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာေတာ့၊ တို႔မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘယ္လိုေျပာသလဲဆိုေတာ့ ငါတို႔တိုက္က မင္းတို႔ျဖဴတယ္ဆိုတိုင္း မျဖဴဘူး။ မင္းတို႔မည္းတယ္ ဆိုတိုင္း မမည္းဘူး။ တို႔ျဖဴေအာင္လုပ္မွ ျဖဴမွာ၊ မည္းေအာင္လုပ္မွ မည္းမွာလို႔ ဆရာေတာ္က ျပန္ေျဖေတာ္မူတယ္။ အဲဒါကို ငါက မစိုးရိမ္ေက်ာင္းရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္မွာ ေရးထားတယ္။ ဒါဟာ စာနယ္ဇင္းစိတ္ဓာတ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ငါေရးထားတယ္။ တို႔ဆီက သတင္းစာေတြက အဲသည္လိုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
မင္းတို႔ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ စာနယ္ဇင္းအလုပ္လုပ္ၾကမယ္ဆို မွတ္ထားၾက။ အမွန္အတုိင္းေရးၾက၊ မ်က္ႏွာမလိုက္နဲ႔။ ေခါင္းၾကီးပိုင္းမွာေတာ့ ဘက္လိုက္ျပီး ေရးခ်င္တာကို ေရးၾကေပါ့။ ကိုယ္အျဖဴၾကိဳက္ အျဖဴေပါ့။
ျမန္မာျပည္မွာ ငါတို႔ေတြ အားလုံးက ညံ့ၾကလို႔ပါကြာ။ အသိဉာဏ္ပညာ အားနည္းၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အနည္းဆုံးေတာ့ စူဠသီလေလး ၂ ခုေတာ့ ျမဲေအာင္ လုပ္ၾက။ မညီညြတ္ေနရင္ ညီညြတ္ေအာင္ ၀ိုင္းလုပ္ေပး။ ညီညြတ္ေနၾကျပီဆိုရင္လည္း ပိုျပီး အားေကာင္းေအာင္ ၀ိုင္းအားေပး။ အဲဒါကို တိုက္တြန္းရင္း ငါ့ၾသ၀ါဒကို နိဂုံးခ်ဴပ္လိုက္ပါတယ္။
(သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ပါဘုရား …)

မုိးမခမွ ကူးယူေဝငွပါသည္
 
**********************************************